Stokpoppentheater
Met zelfgemaakte stokpoppen en met eigen verhaal krijgen alle personages een kans in de poppenkast. Een proces van maken, schrijven, oefenen en opvoeren. Met boekje ‘Mijn Stokpoppentheater’ waarin tips & trics en de regels van de poppenkast.
maxi,
serie bijeenkomsten met een vaste groep, binnen.
4-12 jaar / tussen 6 en 15 deelnemers tegelijk.
Leuk om af te sluiten met een korte voorstelling voor publiek (ouders, klas)
Probeerschool:
- papier-maché (lijm & kranten)
- stokken
- knoeikleed en schorten
- verf
- kwasten
- materialen aankleden en versieren stokpop, bijpassende lapjes per personage.
- Voorstelling uitschrijven n.a.v. verhalen kinderen (voorleesregisseur)
- doek / theateropstelling
- boekje ‘Mijn Stokpoppentheater’
- uitleg en begeleiding.
- opslagruimte of kast om werkjes en materiaal te bewaren
- een kratje met lege limonadeflesjes zou hierbij heel handig zijn
- ruimte met daglicht en frisse lucht met tafel (s) met krukjes of stoelen.
- oude kranten helpen verzamelen
- afvalbak, bezem, stoffer en blik, schoonmaakspullen
- ondersteuning 4 en 5 jarigen bij het verhalen maken (schrijven)
- plek om voorstellinkje te doen
competenties:
Voorstellingsvermogen, verbeelding, verhalen (plot) bedenken, luisteren (naar de ander), overleggen. Durven, presenteren (drama), samenspelen.
Maxi
Een maxi is een langer projectje, serie van 6 of meer bijeenkomsten met een vaste groep deelnemers die binnen deze tijd iets maken. In overleg kan een maxi iets langer of korter zijn. Leuk om aan het eind van een maxi een expositie of presentatie te houden als afsluiter van het project. Offerte op basis van uren, materialen en verwachte deelnemers, zie voor meer informatie over Probeerschool.
Offerte op basis van uren, materialen en verwachte deelnemers, zie voor meer informatie: Over Probeerschool.